Social media

Odżywianie

Dietetyczne wskazówki, które możesz wdrożyć od zaraz!

Dodano

-

Większość strategii żywieniowych obejmuje długoterminowe i skomplikowane plany, które dość szybko się porzuca. Dlaczego? Zwykle wymagają one wprowadzenia w życie zbyt wielu zmian naraz, a na efekty czeka się dość długo. Wielu ludzi takie coś zniechęca.

Oczywiście, długoterminowe planowanie jest niezbędne, żeby odnieść sukces, ale by utrzymać poziom motywacji, potrzebujemy także czegoś więcej – małych i szybkich sukcesów.

Poznaj kilka taktyk, które są łatwe we wdrożeniu, dają efekty oraz pozwalają podnieść poziom motywacji.

W pierwszej kolejności zjadaj  produkty białkowe

Mając przed sobą posiłek, zacznij od konsumpcji produktów zawierających białko. Białko wymaga czasu i energii, by zostało strawione, co oznacza, że ciało spala wówczas sporo kalorii. Jedzenie produktów białkowych w pierwszej kolejności szybko wypełni Twój żołądek, więc będziesz szybciej najedzona i nie będzie Cię ciągnąć po posiłku do słodkich przekąsek.

„Napełnij się” warzywami

Swój głód lub niedosyt w danym posiłku możesz pokonać warzywami. Są niskokaloryczne a za sprawą błonnika dość syte. Ponadto, mają dużo witamin i minerałów.

Pij wodę przed każdym posiłkiem

Picie wody przed każdym posiłkiem wypełni żołądek i zmniejszy prawdopodobieństwo objadania się. Dodatkowo upewnisz się, że dostarczysz sobie więcej płynów w ciągu dnia. Sporo osób ma z tym problem i zapomina o piciu wody.

Miej przy sobie zawsze jakąś pożywną przekąskę

Kiedy złapie Cię głód, szukasz automatu z przekąskami, albo jakiegoś sklepu, w którym kupisz drożdżówkę, paczkę chipsów itp. Co ze sobą zabrać? Najlepiej, żeby to była przekąska zawierająca białko i tłuszcz, np. mała paczuszka mieszanki orzechów, kawałki suszonej wołowiny, a jeśli masz możliwość zabrania pudełka z jedzeniem, to może to być np. sałatka z mozzarellą. Świetnym pomysłem będą też batony białkowe bez dodatku cukru.

Jedz powoli

Twój mózg potrzebuję chwili, zanim do niego dotrze, że żołądek jest pełny. Jeśli jesz bardzo szybko, wówczas jest niemal pewne, że zjesz za dużo i będziesz przejedzona. Jedz wolniej, a zauważysz, że dla zaspokojenia głodu można zjeść mniej.

Zapisuj to, co zjadasz

Prowadzenie dziennika żywieniowego może być pomocne, jeśli chcesz oszacować, ile kalorii przyjmujesz bądź mieć pewność, że nie przekraczasz dziennego limitu. Pozwoli Ci też zapanować nad podjadaniem, bo zwyczajnie będzie Ci wstyd dopisywać kolejne przekąski do listy.

Zacznij od nowa, tu i teraz

Jesteś typem kobiety, która mówi wszystko albo nic? Albo się angażujesz na sto procent, albo wcale? Choć w wielu przypadkach może się okazać godne podziwu takie pełne zaangażowanie, ale pamiętaj, że jest to naprawdę spore wyzwanie. Przy byle porażce ze stu procent robi się zero. Warto porzucić takie przekonanie i zaakceptować fakt, że po drodze mogą się zdarzyć odstępstwa. Jeśli jesteś na diecie i któregoś dnia okaże się, że nie wytrzymałaś i sięgnęłaś po batonika, to wcale nie oznacza, że natychmiast trzeba przerwać dietę. Nie. Po prostu pozwól sobie na drobne odstępstwa, bo nie są one niczym złym.

Podsumowanie

Powyższe wskazówki nie wymagają ogromnego wysiłku, a mogą zdziałać cuda. Mogą przede wszystkim pomóc Ci wytrwać w postanowienia utrzymania diety przez dłuższy czas. Możesz je wprowadzić już teraz!

Czytaj dalej
Kliknij aby skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Popularne